


Dlaczego warto się zarejestrować?
Dzięki rejestracji otrzymasz od rabat na każdy produkt w naszym sklepie internetowym w wysokości 2%. Zachęcamy do korzystania z oferty. Dodatkowo będziesz zawsze na bieżąco informowany odnośnie nowych produktów i promocji. Zarejestruj i przekonaj się!
Przerzutka tył Shimano Altus RD-M310 SGS 7/8rz. srebrna
Opis
Przerzutka tył Shimano Altus RD-M310 SGS 7/8rz srebrna
Przerzutka Shimano RD-M310 to jedna z bardziej popularnych przerzutek tylnych na naszym rynku stanowi o tym między innymi super stosunek ceny do jakości. Przerzutka przeznaczona jest do współpracy z 7-mio lub 8-miobiegowym napędem.
Specyfikacja:
Producent:Shimano
Model:RD-M310
Grupa:Altus
Przerzutka:Tył
Liczba przełożeń:7/8rz
Wersja:SGS długi wózek
Zastosowanie:Rower trekkinkowy/górski
Kolor:Srebrna
Waga:ok318g.
Inne:
Mega Kółko - większe kółko napinające 15T i kółko prowadzące 13T redukujące zgrzyty i zużycie,
Wózek Smartcage,
Zaawansowane funkcje Light Action,
Nisko tarciowe tuleje sworzni,
Tylny system indeksowanej zmiany przełożenia SIS.
Całkowita pojemność: 43T
Współdziała z przełożeniami 11-34T
Użyte technologie:
Shimano SIS oznacza indeksowanie przełożeń - dzięki temu przełożenia w rowerze możemy łatwo zmieniać klikając dźwignią manetki (lub obracając rączką w manetkach obrotowych).
Top Normal - gdzie sprężyna przerzutki wypycha wózek w kierunku najmniejszego trybu. Jest to o tyle istotne, że w przypadku zerwania się linki przerzutki zwolniona przerzutka gwałtownie wróci do swojego stanu spoczynkowego (normalnego) - czyli właśnie nad najmniejsza zębatkę. Stąd się bierze nazwa: Top-Normal - "Top" to najwyższe przełożenie. (najmniejsza zębatka). Dzięki temu w przypadku takiej awarii korpus przerzutki jest odsuwany od szprych.
Grupa Shimano Altus
Podstawowa grupa osprzętu Shimano przeznaczona do rowerów górskich. Dobra cena i przyzwoita jakość to jej najważniejsze parametry. Altus idealnie sprawdzą się w rowerach z niższej półki cenowej, użytkowanych w lekkim, niezbyt wymagającym terenie.
Obliczenie pojemność przerzutki = różnica ilości zębów pomiędzy najmniejszą i największą zębatką mechanizmu korbowego + różnica ilości zębów pomiędzy najmniejszą i największą zębatką kasety
Powiedzmy że mamy następujący układ napędowy: Mechanizm korbowy 42-32-24T w połączeniu z kasetą 11-34T.
Nasza wymagana pojemność przerzutki = (42-24)+(34-11)=18+23=41.
Do napędów stosowanych w rowerach górskich stosuje się głównie średnie i długie wózki (oznaczane przez Shimano jako GS i SGS). Im bardziej kaseta jest do zastosowań szosowych tym większe uzasadnienie ma zastosowanie przerzutki z krótkim wózkiem (SS). Według np. Shimano, przyjmuje się, że pojemność znamionowa większa lub równa 41T wymaga przerzutki z długim wózkiem a 30T wymaga krótkich wózków przerzutki.
Biorąc pod uwagę fakt, że zazwyczaj rowery górskie używają najczęściej kaset o zakresie 11-34, powinniśmy przestrzegać poniższej zasady:
- 1 tarcza – krótki wózek
- 2 tarcze – średni wózek
- 3 tarcze – długi wózek
Japoński gigant Shimano Inc. powstał w 1921 roku z inicjatywy jego założyciela – Shozaburo Shimano. Na chwilę obecną firma ta osiągnęła status jednego z czołowych producentów części rowerowych na rynki całego świata. W ofercie tej japońskiej firmy odnaleźć można serie przeznaczone do rowerów szosowych ,MTB, miejskich i innych rowerów górskich czy turystycznych . Zakres produktów obejmuje wysokiej jakości sprzęt przeznaczony do wykorzystania przez najbardziej wymagających profesjonalistów jak i osoby jeżdżące na rowerze jedynie rekreacyjne. Oferta tej marki to jednak znacznie więcej niż tylko znakomite części rowerowe Shimano SLX, Ultegra, Deore XT i inne. To także okulary, obuwie dla kolarzy, profesjonalne narzędzia czy też przeróżne preparaty czyszczące.