


Dlaczego warto się zarejestrować?
Dzięki rejestracji otrzymasz od rabat na każdy produkt w naszym sklepie internetowym w wysokości 2%. Zachęcamy do korzystania z oferty. Dodatkowo będziesz zawsze na bieżąco informowany odnośnie nowych produktów i promocji. Zarejestruj i przekonaj się!
Przerzutka tył Shimano XTR RD-M9000 GS shadow RD+ 11rz.
Opis
Przerzutka Tył Shimano XTR RD-M9000 GS Shadow RD+ TopNormal 11rz
Przerzutka tylna Shimano XTR RD-M9000 została przekonstruowana do obsługi do kaset 11-rzędowych. Nowa konstrukcja Shadow z optymalizacją prowadzenia wózka. Stabilizator łańcucha o 50% zwiększył możliwość regulacji, dzięki czemu praca przerzutki jest bardziej stabilna minimalizując wysiłek podczas zmiany przełożeń. Nowa konstrukcja wykorzystuje unowocześnioną technologię Shadow RD+. Zmieniono również kształt zębów kółek przerzutki, który dostosowano do wąskiego łańcucha. Korpus wykonano z karbonu co zapewnia niską wagę i świetny wygląd. Niski profil przerzutki pozwala na zdecydowanie agresywniejszą jazdę oraz zapewnia cichszą pracę.
Specyfikacja:
Producent:Shimano
Model:RD-M9000
Grupa:XTR
Przerzutka:Tył
Liczba przełożeń:11rz
Typ mocowania: opcja bezpośredniego mocowania
Wersja:GS średni wózek.
Zastosowanie:Rower górski
Waga:ok221g.
Inne:
Nowa konstrukcja Shadow ze zoptymalizowanym kątem nachylenia
Bardzo lekka zmiana przełożeń
Zgodność z napędem 3/2/1x11
Niski profil
Stabilizator łańcucha z łatwą regulacją
Możliwość regulacji ustawień pomiędzy stabilnością wózka na nierównościach (maks. +50%) a lżejszym przerzucaniem biegów
Krój zębów przerzutki ułatwiający przechodzenie na koronkami i płynne prowadzenie łańcucha
Lekka płytka z CFRP
Użyte technologie:
Dyna-Sys II – 11 rzędowy napęd górski to jeszcze bardziej płynna zmiana przełożeń i lepsze przenoszenie mocy. Prawdziwą zaletą układu 11 - rzędowego jest możliwość dysponowania całym wymaganym zakresem bez poświęcenia niezbędnego rytmu.
Direct Mount – mocowanie bezpośrednie: tylne koło są łatwiejsze do demontażu dzięki opcji mocowania dla Shimano Shadow RD i Shimano RD+. Funkcja mocowania bezpośredniego jest dostosowana do szerokiej gamy współczesnych ram z dużymi rurami dolnymi tylnego trójkąta, zwłaszcza w rowerach górskich z hakami przelotowymi 142mm x 12mm. Dzięki mocowaniu bezpośredniego montaż koła tylnego stał się szybszy i łatwiejszy, nie wymagający użycia specjalnych narzędzi.
Technologia Shadow RD- została wprowadzona w 2008 roku do grup XT oraz XTR. Polega ona na maksymalnym zmniejszeniu grubości jej profilu. Według producenta ma to zminimalizować ryzyko uderzenia korpusem przerzutki o widełki, lub inne przeszkody w czasie jazdy. Niski profil przerzutki pozwala na zdecydowanie agresywniejszą jazdę oraz zapewnia cichszą pracę.
Technologia Shadow RD+ to mniej zakłóceń, cichszy układ napędowy. Stabilizator tylnej przerzutki zmniejsza uderzenie łańcucha. Lżejsze i bardziej wydajnie niż napinacze rolkowe. Specjalny przełącznik działa w dwóch trybach:
ON - sprężyna napina wózek przerzutki napinając tym samym łańcuch
OFF - sprężyna jest poluzowana, przycisku tego używa się np. podczas prac serwisowych bądź by łatwiej i szybciej zdjąć koło
Top Normal - gdzie sprężyna przerzutki wypycha wózek w kierunku najmniejszego trybu. Jest to o tyle istotne, że w przypadku zerwania się linki przerzutki zwolniona przerzutka gwałtownie wróci do swojego stanu spoczynkowego (normalnego) - czyli właśnie nad najmniejsza zębatkę. Stąd się bierze nazwa: Top-Normal - "Top" to najwyższe przełożenie. (najmniejsza zębatka). Dzięki temu w przypadku takiej awarii korpus przerzutki jest odsuwany od szprych.
Grupa Shimano XTR to najbardziej zaawansowane komponenty do rowerów górskich
Komponenty XTR zostały zaprojektowane w ramach koncepcji „Dopasowany do kolarza” w celu idealnego dopasowania najnowszych komponentów rowerowych do potrzeb i stylów jazdy poszczególnych kolarzy górskich. XTR wyznacza nowy wzorzec dla wszystkich komponentów cross country i trailowych.
Obliczenie pojemność przerzutki = różnica ilości zębów pomiędzy najmniejszą i największą zębatką mechanizmu korbowego + różnica ilości zębów pomiędzy najmniejszą i największą zębatką kasety
Powiedzmy że mamy następujący układ napędowy: Mechanizm korbowy 42-32-24T w połączeniu z kasetą 11-34T.
Nasza wymagana pojemność przerzutki = (42-24)+(34-11)=18+23=41.
Do napędów stosowanych w rowerach górskich stosuje się głównie średnie i długie wózki (oznaczane przez Shimano jako GS i SGS). Im bardziej kaseta jest do zastosowań szosowych tym większe uzasadnienie ma zastosowanie przerzutki z krótkim wózkiem (SS). Według np. Shimano, przyjmuje się, że pojemność znamionowa większa lub równa 41T wymaga przerzutki z długim wózkiem a 30T wymaga krótkich wózków przerzutki.
Biorąc pod uwagę fakt, że zazwyczaj rowery górskie używają najczęściej kaset o zakresie 11-34, powinniśmy przestrzegać poniższej zasady:
- 1 tarcza – krótki wózek
- 2 tarcze – średni wózek
- 3 tarcze – długi wózek
Japoński gigant Shimano Inc. powstał w 1921 roku z inicjatywy jego założyciela – Shozaburo Shimano. Na chwilę obecną firma ta osiągnęła status jednego z czołowych producentów części rowerowych na rynki całego świata. W ofercie tej japońskiej firmy odnaleźć można serie przeznaczone do rowerów szosowych ,MTB, miejskich i innych rowerów górskich czy turystycznych . Zakres produktów obejmuje wysokiej jakości sprzęt przeznaczony do wykorzystania przez najbardziej wymagających profesjonalistów jak i osoby jeżdżące na rowerze jedynie rekreacyjne. Oferta tej marki to jednak znacznie więcej niż tylko znakomite części rowerowe Shimano SLX, Ultegra, Deore XT i inne. To także okulary, obuwie dla kolarzy, profesjonalne narzędzia czy też przeróżne preparaty czyszczące.