


Dlaczego warto się zarejestrować?
Dzięki rejestracji otrzymasz od rabat na każdy produkt w naszym sklepie internetowym w wysokości 2%. Zachęcamy do korzystania z oferty. Dodatkowo będziesz zawsze na bieżąco informowany odnośnie nowych produktów i promocji. Zarejestruj i przekonaj się!
Przerzutka tył Shimano ZEE RD-M640 SS Shadow RD+ 10rz.
Opis
Przerzutka Shimano ZEE RD-M640 (tylna, 10 biegów) to solidna niskoprofilowa konstrukcja oparta na szerokim ogniwie wewnętrznym zapewniającym ogromną sztywność i wytrzymałość. Saint RD-M640 posiada mechanizm Shadow RD+ zapożyczony z modelu XTR, który ma za zadanie przeciwdziałać niepotrzebnym ruchom wózka, a to z kolei utrzymuje mocniejsze napięcie łańcucha. Dodatkowe gumowe elementy znajdujące się w pobliżu punktu obrotu korpusu gwarantują cichą jazdę w trudnym terenie i przy dużych prędkościach. Niski profil przerzutki pozwala na zdecydowanie agresywniejszą jazdę oraz zapewnia cichszą pracę.
Specyfikacja:
Producent:Shimano
Model:RD-M640
Grupa:ZEE
Przerzutka:Tył
Liczba przełożeń:10rz
Wersja:SS krótki wózek
Zastosowanie:Rower górski
Kolor:Czarny
Typ mocowania: opcja bezpośredniego mocowania
Waga:ok275g.
Inne:
Wersja obsługuje kasetę o stopniowaniach: od 11/12z do 23/28z
Pojemność całkowita: 25T
Niskoprofilowwa konstrukcja
Użyte technologie:
Dyna-Sys -10 rzędowy napęd górski to płynna zmiana przełożeń i lepsze przenoszenie mocy.
Direct Mount – mocowanie bezpośrednie: tylne koło są łatwiejsze do demontażu dzięki opcji mocowania dla Shimano Shadow RD i Shimano RD+. Funkcja mocowania bezpośredniego jest dostosowana do szerokiej gamy współczesnych ram z dużymi rurami dolnymi tylnego trójkąta, zwłaszcza w rowerach górskich z hakami przelotowymi 142mm x 12mm. Dzięki mocowaniu bezpośredniego montaż koła tylnego stał się szybszy i łatwiejszy, nie wymagający użycia specjalnych narzędzi.
Technologia Shadow RD- została wprowadzona w 2008 roku do grup XT oraz XTR. Polega ona na maksymalnym zmniejszeniu grubości jej profilu. Według producenta ma to zminimalizować ryzyko uderzenia korpusem przerzutki o widełki, lub inne przeszkody w czasie jazdy. Niski profil przerzutki pozwala na zdecydowanie agresywniejszą jazdę oraz zapewnia cichszą pracę.
Technologia Shadow RD+ to mniej zakłóceń, cichszy układ napędowy. Stabilizator tylnej przerzutki zmniejsza uderzenie łańcucha. Lżejsze i bardziej wydajnie niż napinacze rolkowe. Specjalny przełącznik działa w dwóch trybach:
ON - sprężyna napina wózek przerzutki napinając tym samym łańcuch
OFF - sprężyna jest poluzowana, przycisku tego używa się np. podczas prac serwisowych bądź by łatwiej i szybciej zdjąć koło
Top Normal - gdzie sprężyna przerzutki wypycha wózek w kierunku najmniejszego trybu. Jest to o tyle istotne, że w przypadku zerwania się linki przerzutki zwolniona przerzutka gwałtownie wróci do swojego stanu spoczynkowego (normalnego) - czyli właśnie nad najmniejsza zębatkę. Stąd się bierze nazwa: Top-Normal - "Top" to najwyższe przełożenie. (najmniejsza zębatka). Dzięki temu w przypadku takiej awarii korpus przerzutki jest odsuwany od szprych.
Nowa grupa ZEE miażdży każdą linię. Komponenty grupy ZEE firmy Shimano zostały opracowane specjalnie dla młodych początkujących rowerzystów i przyszłych mistrzów sportów gravity. Charakteryzują się przekonującą funkcjonalnością, odpornością, trwałością i imponującym wyglądem, który podkreśla ich wytrzymałość. Nowa grupa ZEE - dla wszystkich rowerzystów pragnących jechać tylko w jednym kierunku: downhill.
Główne korzyści:
- Mocny, wytrzymały mechanizm korbowy do dynamicznego stylu jazdy
- Stabilne i ciche działanie SHIMANO Shadow RD+ z krótkim wózkiem
- Mocny, łatwy do skonfigurowania zestaw hamulców tarczowych
Obliczenie pojemność przerzutki = różnica ilości zębów pomiędzy najmniejszą i największą zębatką mechanizmu korbowego + różnica ilości zębów pomiędzy najmniejszą i największą zębatką kasety
Powiedzmy że mamy następujący układ napędowy: Mechanizm korbowy 42-32-24T w połączeniu z kasetą 11-34T.
Nasza wymagana pojemność przerzutki = (42-24)+(34-11)=18+23=41.
Do napędów stosowanych w rowerach górskich stosuje się głównie średnie i długie wózki (oznaczane przez Shimano jako GS i SGS). Im bardziej kaseta jest do zastosowań szosowych tym większe uzasadnienie ma zastosowanie przerzutki z krótkim wózkiem (SS). Według np. Shimano, przyjmuje się, że pojemność znamionowa większa lub równa 41T wymaga przerzutki z długim wózkiem a 30T wymaga krótkich wózków przerzutki.
Biorąc pod uwagę fakt, że zazwyczaj rowery górskie używają najczęściej kaset o zakresie 11-34, powinniśmy przestrzegać poniższej zasady:
- 1 tarcza – krótki wózek
- 2 tarcze – średni wózek
- 3 tarcze – długi wózek
Japoński gigant Shimano Inc. powstał w 1921 roku z inicjatywy jego założyciela – Shozaburo Shimano. Na chwilę obecną firma ta osiągnęła status jednego z czołowych producentów części rowerowych na rynki całego świata. W ofercie tej japońskiej firmy odnaleźć można serie przeznaczone do rowerów szosowych ,MTB, miejskich i innych rowerów górskich czy turystycznych . Zakres produktów obejmuje wysokiej jakości sprzęt przeznaczony do wykorzystania przez najbardziej wymagających profesjonalistów jak i osoby jeżdżące na rowerze jedynie rekreacyjne. Oferta tej marki to jednak znacznie więcej niż tylko znakomite części rowerowe Shimano SLX, Ultegra, Deore XT i inne. To także okulary, obuwie dla kolarzy, profesjonalne narzędzia czy też przeróżne preparaty czyszczące.