ABCD
Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
x
weź
RABAT*
2%

Dlaczego warto się zarejestrować?

Dzięki rejestracji otrzymasz od rabat na każdy produkt w naszym sklepie internetowym w wysokości 2%. Zachęcamy do korzystania z oferty. Dodatkowo będziesz zawsze na bieżąco informowany odnośnie nowych produktów i promocji. Zarejestruj i przekonaj się!

* promocja nie łączy się ze sobą
Karta rabatowa
Karta Rabatowa SPORT-PROFIT
ABCD

Przerzutka tył Shimano ZEE RD-M640 SS Shadow RD+ 10rz.

Dostępność: brak towaru
Cena: 219,90 zł 219.90
ilość szt
Zyskujesz 43 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Przerzutka Shimano ZEE RD-M640 (tylna, 10 biegów) to solidna niskoprofilowa konstrukcja oparta na szerokim ogniwie wewnętrznym zapewniającym ogromną sztywność i wytrzymałość. Saint RD-M640 posiada mechanizm Shadow RD+ zapożyczony z modelu XTR, który ma za zadanie przeciwdziałać niepotrzebnym ruchom wózka, a to z kolei utrzymuje mocniejsze napięcie łańcucha. Dodatkowe gumowe elementy znajdujące się w pobliżu punktu obrotu korpusu gwarantują cichą jazdę w trudnym terenie i przy dużych prędkościach. Niski profil przerzutki pozwala na zdecydowanie agresywniejszą jazdę oraz zapewnia cichszą pracę.

 

Specyfikacja:


Producent:Shimano

Model:RD-M640

Grupa:ZEE

Przerzutka:Tył

Liczba przełożeń:10rz

Wersja:SS krótki wózek

Zastosowanie:Rower górski

Kolor:Czarny

Typ mocowania: opcja bezpośredniego mocowania

Waga:ok275g.

Inne:

Wersja obsługuje kasetę o stopniowaniach: od 11/12z do 23/28z

Pojemność całkowita: 25T

Niskoprofilowwa konstrukcja


Użyte technologie:

Dyna-Sys -10 rzędowy napęd górski to płynna zmiana przełożeń i lepsze przenoszenie mocy.

Direct Mount – mocowanie bezpośrednie:  tylne koło są łatwiejsze do demontażu dzięki opcji mocowania  dla Shimano Shadow RD i Shimano RD+. Funkcja mocowania bezpośredniego jest dostosowana do szerokiej gamy współczesnych ram z dużymi  rurami dolnymi tylnego trójkąta, zwłaszcza w rowerach górskich z hakami przelotowymi 142mm x 12mm. Dzięki mocowaniu bezpośredniego montaż koła tylnego stał się szybszy i łatwiejszy, nie wymagający użycia specjalnych narzędzi.

Technologia Shadow RD- została wprowadzona w 2008 roku do grup XT oraz XTR. Polega ona na maksymalnym zmniejszeniu grubości jej profilu. Według producenta ma to zminimalizować ryzyko uderzenia korpusem przerzutki o widełki, lub inne przeszkody w czasie jazdy. Niski profil przerzutki pozwala na zdecydowanie agresywniejszą jazdę oraz zapewnia cichszą pracę. 

Technologia Shadow RD+ to mniej zakłóceń, cichszy układ napędowy. Stabilizator tylnej przerzutki zmniejsza uderzenie łańcucha.  Lżejsze i bardziej wydajnie niż napinacze rolkowe. Specjalny przełącznik działa w dwóch trybach:

ON - sprężyna napina wózek przerzutki napinając tym samym łańcuch

OFF - sprężyna jest poluzowana, przycisku tego używa się np. podczas prac serwisowych bądź by łatwiej i szybciej zdjąć koło

Top Normal - gdzie sprężyna przerzutki wypycha wózek w kierunku najmniejszego trybu. Jest to o tyle istotne, że w przypadku zerwania się linki przerzutki zwolniona przerzutka gwałtownie wróci do swojego stanu spoczynkowego (normalnego) - czyli właśnie nad najmniejsza zębatkę. Stąd się bierze nazwa: Top-Normal - "Top" to najwyższe przełożenie. (najmniejsza zębatka). Dzięki temu w przypadku takiej awarii  korpus przerzutki jest odsuwany od szprych.

 

Nowa grupa ZEE miażdży każdą linię. Komponenty grupy ZEE firmy Shimano zostały opracowane specjalnie dla młodych początkujących rowerzystów i przyszłych mistrzów sportów gravity. Charakteryzują się przekonującą funkcjonalnością, odpornością, trwałością i imponującym wyglądem, który podkreśla ich wytrzymałość. Nowa grupa ZEE - dla wszystkich rowerzystów pragnących jechać tylko w jednym kierunku: downhill.

Główne korzyści:

  • Mocny, wytrzymały mechanizm korbowy do dynamicznego stylu jazdy
  • Stabilne i ciche działanie SHIMANO Shadow RD+ z krótkim wózkiem
  • Mocny, łatwy do skonfigurowania zestaw hamulców tarczowych

 

Obliczenie pojemność przerzutki = różnica ilości zębów pomiędzy najmniejszą i największą zębatką mechanizmu korbowego + różnica ilości zębów pomiędzy najmniejszą i największą zębatką kasety

Powiedzmy że mamy następujący układ napędowy: Mechanizm korbowy 42-32-24T w połączeniu z kasetą 11-34T.

Nasza wymagana pojemność przerzutki = (42-24)+(34-11)=18+23=41.

Do napędów stosowanych w rowerach górskich stosuje się głównie średnie i długie wózki (oznaczane przez Shimano jako GS i SGS). Im bardziej kaseta jest do zastosowań szosowych tym większe uzasadnienie ma zastosowanie przerzutki z krótkim wózkiem (SS). Według np. Shimano, przyjmuje się, że pojemność znamionowa większa lub równa 41T wymaga przerzutki z długim wózkiem a 30T wymaga krótkich wózków przerzutki.

Biorąc pod uwagę fakt, że zazwyczaj rowery górskie używają najczęściej kaset o zakresie 11-34, powinniśmy przestrzegać poniższej zasady:

  • 1 tarcza – krótki wózek
  • 2 tarcze – średni wózek
  • 3 tarcze – długi wózek

 

Japoński gigant Shimano Inc. powstał w 1921 roku z inicjatywy jego założyciela – Shozaburo Shimano. Na chwilę obecną firma ta osiągnęła status jednego z czołowych producentów części rowerowych na rynki całego świata. W ofercie tej japońskiej firmy odnaleźć można serie przeznaczone do rowerów szosowych ,MTB, miejskich i innych rowerów górskich czy turystycznych . Zakres produktów obejmuje wysokiej jakości sprzęt przeznaczony do wykorzystania przez najbardziej wymagających profesjonalistów jak i osoby jeżdżące na rowerze jedynie rekreacyjne. Oferta tej marki to jednak znacznie więcej niż tylko znakomite części rowerowe Shimano SLX, Ultegra, Deore XT i inne. To także okulary, obuwie dla kolarzy, profesjonalne narzędzia czy też przeróżne preparaty czyszczące.


Opinie o produkcie (1)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl